<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d19129094\x26blogName\x3dfocusdergisi\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://focusdergisi.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://focusdergisi.blogspot.com/\x26vt\x3d-655626263863824397', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe", messageHandlersFilter: gapi.iframes.CROSS_ORIGIN_IFRAMES_FILTER, messageHandlers: { 'blogger-ping': function() {} } }); } }); </script>

Cuma, Ekim 14, 2005

Vampirler, Porfiria ve Çarpıtmaktan Kendimizi Alamadığımız Bilimsel Bilgiler



Bu yazıya “Vampir inanışının ortaya çıkış sebebi, aslında porfiria ismi verilen ender bir hastalıktı.” diye başlasam oldukça ilgi çekerdi sanırım. Üstelik bu cümlemi destekleyecek, pek çok veriye de sahipsem... Hatta bir önceki gün koskoca bir Amerikalı profesörün ağzından işte tam da şu cümleleri duymuşsam:

Porfiria hastalarında görülen hemoglobin eksikliğine bağlı kansızlık, eski çağlarda bazı hastaların kan içmelerine sebep oluyordu. Porfiria aynı zamanda hastaların dış görünüşlerine de etki ediyordu: derinin çok soluk renkli görünmesi, ışığa duyarlılık, hastalık sebebiyle floresan özellikte bazı maddelerin dişlerde birikmesi ve diş etlerinde aşırı çekilmeler... Sanırım vampirlerin nereden geldiğini çözdünüz bile.”

Evet harika bir konu bu. Efsanelerin ardında yatan bilimsel gerçekler... Bununla birlikte biraz araştırınca çok ilginç bir tabloyla karşılaştım.

Vampir mitine sebep olan şeyin aslında bir hastalık olması pek çok yerde ilgi çekici bilimsel bir gerçek olarak insanlara sunulmuş (bizzat biyokimya profesörü bile yaptı bunu). Hem de kan içmelere, soluk benizlere, sivri dişlere bir bir açıklama getirilerek. Fakat biyolojiden biraz anlayan bir insan olarak okuduklarımda tutarsızlıklar olduğunu farkettim.

Vampirlerle porfiria hastalığı arasındaki bağı ortaya ilk olarak 1985 yılında biyokimyacı David Dolphin atmış. Bakalım Dolphin'in çarpıtmaktan kendisini alamadığı bilimsel bilgiler ile gerçekler arasında nasıl bir fark var?

Dolphin'in ortaya attıkları şöyle:

1) Porfiria hastaları gün ışığına aşırı duyarlı oldukları için, güneş ışığına en küçük bir maruz kalma bile vücutlarında ciddi şekil bozukluklarına yol açabiliyor. Bu bozukluklar arasında yüz derisinde çatlamalar, burnun ya da parmakların düşmesi, dudakların aşırı gerginleşmesi ve diş etlerinin çekilmesi sonucu dişlerin aşırı sivri görünmesi gibi durumlar var.

2) Ağır porfiria hastaları güneş ışığından korunmak için, aynı Dracula gibi, sadece geceleri dışarı çıkıyorlardı.

3) Günümüzde porfiria, kanda eksik olan maddelerin hastalara enjekte edilmesiyle tedavi edilebiliyor. Fakat yüzyıllar önce insanlar kendilerini tedavi etmek için kan içiyorlardı.

4) Sarımsak, porfiria semptomlarının ağırlaşmasına sebep olan kimyasal maddeler içeriyor. Bu yüzden porfiria hastaları -aynı vampirler gibi- sarımsaktan sakınıyorlar.

İlginç değil mi? Fakat ne yazık ki gerçekler başka:

1) Öncelikle porfirianın pek çok farklı çeşidi var. Bunlardan sadece, en ender rastlanılan konjenital eritropoietik porfiria ciddi vücut bozukluklarına sebep oluyor. Bir kaynakta, şimdiye kadar rapor edilmiş böyle 200 vaka olduğu belirtilmiş. Bu sayının vampir mitlerine yol açmaktan çok uzak olduğu aşikar. Durum ne olursa olsun, 18. yüzyılda vampir olduğu iddiasıyla cesedi mezarından çıkarılan kişilerin hiç biri, tabi ki ölü olmaları dışında, tipik olarak bir görüntü bozukluğuna sahip değildiler.

2) Vampirlerin güneş ışığını sevmedikleri fikrini ilk ortaya atanların roman yazarları olduğunu söyleyebiliriz. Çünkü 18 ve 19. yüzyıllar sırasında Avrupa'da vampirlere gündüzleri rastlandığına ilişkin söylentiler var. Ayrıca her ne kadar Bram Stoker'in Dracula'sı ölü gibi(!) bembeyaz bir deriye sahip olsa da, Balkanlar'da al yanaklı tasvir edilen vampirlere rastlıyoruz.

3) Yukarıdaki iki şık belki tartışmaya ve yoruma açık olabilir ama Dolphin'in en çok açık verdiği nokta işte burası. Vücudumuz, sindirim sistemimize giren her türlü besini genellikle en küçük yapı taşına parçayıp daha sonra bu yapı taşlarından kendi karmaşık moleküllerini yapar. Porfiria hastalarının kanında eksik olan karmaşık molekülün, kan içerek vücuda kazandırılmasına imkan yok çünkü kanda bulunan her molekül midede ve bağırsaklarda sindiriliyor. Zaten dikkat edilirse ortaya atılan iddia, günümüzde porfirianın, hastalara kanda eksik olan maddenin doğrudan "enjekte edilmesiyle" tedavi edildiği bilgisini içerdiği için bir bakıma kendi kendini çürütüyor.

4) Son olarak sarımsakta porfiriaya kötü gelen bir maddenin varlığı şimdiye kadar ispatlanmış değil.

Dr. Dolphin, öykünün çekiciliğinden ya da böyle bir açıklamayı ortaya atmanın ona sağlayacağı popülarite düşüncesinden kendisini almamış olacak ki, göz göre göre yalan söylemiş.
Daha kötüsü özellikle üçüncü iddiayı çürütmek için gerekenlerin lise biyolojisi kitaplarında yazıyor olması. Bununla birlikte vampir mitine porfiria hastalarının sebep olduğu öyküsüne en güvenilir web siteleri bile, iddiaları yeterince sorgulamadan yer vermişler. Gerçi biyokimya profesörlerinin bile kendilerine bu konuda hakim olamadığını düşünürsek, ortada suçlayacak pek kimse kalmıyor gibi.

Sonuç olarak vampirlere gönül rahatlığıyla inanmaya -en azından şimdilik- devam edebilirsiniz.

83 Comments:

At 1:27 ÖS, Blogger Seregwethrin said...

Güzel bir bilgi. Teşekkürler...

 
At 1:27 ÖS, Blogger Ezzy said...

yalniz ben 3. maddede birseyi kacirdim sanirim; bu hastalarin kan icerek iyilestigi soylenmiyor o caglarda hastalarin yanlis bir inanca gore kan icebilecekleri neden dusunulmuyor yani bogazi agriyan insanlarin bogazini sicak tutmalari gibi(sicakta ureyebilen canlilar varken)
bir de bence cok az vaka olmasi vampir soylentilerinin cikmasi icin yeterli cunku birincisi o devirde nufus cok daha az ikincisi cok yaygin birsey olsaydi gercekler daha cabuk su yuzune cikardi (yani hastalik oldugu anlasilabilirdi)
son olarak al yanakli vampirler gozumdeki vampir imajiyla ortusmuyor onlari soluk benizli,sivri disli, gun isigina cikamayan vs.. canlilar-oluler gibi dusunmeyi tercih ediyorum..

 
At 8:36 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Yukarıdaki yazı, Cecil Adams'ın straightdope.com'da yazdığı bir yazıdan aynen tercüme edilerek (ve kısaltılarak) oluşturulmuş, yetmezmiş gibi kaynak da belirtilmemiş. Başkalarının çalışmaları ve fikirleriyle ahkam kesmek pek hoş değil.

Yazının orjinalini okuyup daha çok şey öğrenmek isteyenler için link: http://www.straightdope.com/classics/
a990507.html

 
At 4:03 ÖS, Anonymous Adsız said...

inanmaya dewam o zaman.
cihantheslayer

 
At 3:12 ÖS, Anonymous Adsız said...

arkadaşlar çok iyi elimde bilgilerim var arştırdım bu vampir GERÇEK....
şimdi siz nerde diyeceksiniz ama ben bunun da cvb bulucam arştırmalara devam....

 
At 4:06 ÖS, Anonymous Adsız said...

Vampir masallarını ben de severim. Son dönemlerdeki filmlerde de çok karizmatik duruyorlar ancak yukarıda da dediği gibi "vampir MİTİ" sadece bir MİT'tir. Peki mit nedir? "YALAN". Mitomani diye bir hastalık var, "yalan söyleme hastalığı".

Tamam ben de vampirleri gerçek sandım bir zamanlar, ancak AKLI BAŞINDA düşünen ve olaya mantık çerçevesinde bakan her insan görecektir ki: Vampirler sadece bir masaldır. Gerçekte olmayan yaratıklardır. Neye inandığınıza dikkat edin, artık çocuk değilsiniz ;)

(Bu arada, "lise biyolojisi kitabı" yerine "lise seviyesi biyoloji kitabı" desek sanki daha hoş duruyor. Anlatım bozukluğu olmaması açısından hani =) )

Saygılar...

 
At 3:26 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

size sunu söylemeliyim ki bende arastırdım ve bu hastalıgın 200 den fazla ceşidi oldugunu gordum,yani hepsi sizin vampir olarak adlandırdıgınız canlıları olusturmaya bilir fakat 1 tanesi kesinlikle olusturyor olması mumkundur.Ayrıyetten porfirya hastalıgı bir kan zehirlenmesidir ...

 
At 3:26 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

size sunu söylemeliyim ki bende arastırdım ve bu hastalıgın 200 den fazla ceşidi oldugunu gordum,yani hepsi sizin vampir olarak adlandırdıgınız canlıları olusturmaya bilir fakat 1 tanesi kesinlikle olusturyor olması mumkundur.Ayrıyetten porfirya hastalıgı bir kan zehirlenmesidir ...

 
At 2:15 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Ben vampirliğe kesinlikle inanıyorum. Wampirizm yaşıyor!

 
At 10:24 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

"""""arkadaşlar çok iyi elimde bilgilerim var arştırdım bu vampir GERÇEK....
şimdi siz nerde diyeceksiniz ama ben bunun da cvb bulucam arştırmalara devam...."""""


lütfen bnmle irtibata geç???

 
At 2:02 ÖS, Anonymous Adsız said...

bende kesinlikle varolduğuna inananlardanım kim ne derse desin ister çaocukluk, ister aptallık ,ister delilik ama bu var belki filmlerde gösterildiği kadar şehvetli değil belki gerçekte bu kadar büyük değil ama varr!!!

 
At 2:45 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

bn vmpirlere inanıyorum kmse inanmasada bn inanıyorum

 
At 4:40 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Alacakaranlık filminde gördüğümüz gibi karizmatik olduklarını sanmıyorum.Googlede "Porfiria1 diye arattığımda ilk çıkan resmi gördüğüm zaman şok oldum.Gerçi bu hastalığın 100den fazla çeşidi olduğunu söyleniyor.Biz filmlerde vampirleri karizmatik yaratıklar yada insanlar olarak gördük ama o resimleri gördükten sonra bizim düşündüğümz gibi karizmatik-güzel vampirlerin olduğunu düşünmüyorum. x)

 
At 12:13 ÖS, Anonymous Adsız said...

alacakaranlıkk filmindeki gibi olsaalar bende onlardan olmak isterdim =P bencdee gercekten warlar ama tam olarak düzgün bir site bulamadım :( yinedee aramaya dewamm ;)

 
At 3:01 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

bencede vampirler gerçek çünkü zaten efsanelerde de geçiyo bilimsel olarak yok oldukları kanıtlanamamış zaten bu bu durumda inanmaya devam....ayrıca alınmak isteyenler alınabilir aklı başında olan KİMSELER vampirlerden korkup yalanlamakta haklılar

saygılar...

 
At 7:23 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

arkadaşlar çok iyi elimde bilgilerim var arştırdım bu vampir GERÇEK....
şimdi siz nerde diyeceksiniz ama ben bunun da cvb bulucam arştırmalara devam....



lütfen bnimlede irtibata gecebilir misin
yada bise burdan o kaynaklarından bi kaç bilgi verebilir misin

 
At 10:35 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

bizde vampir dolu. televizyona bakmanız yeterli.

 
At 1:19 ÖS, Anonymous Adsız said...

!!Yha tmm vampirlere inanmakk saçma gibi gelio amaa ztnn buu bilgilere göree dünyada vampirler var yanii bu hastalığa sahip olanlara bariz vampirr diolar :) bende vampirlere inanıomm çünküü bu bii hastalıkk mantıklıı düşünsenizz sizde aynı karara varırsınız!!

 
At 4:50 ÖS, Anonymous Adsız said...

karşı çıkılan hastalık değil zaten. Karşı çıkılan 98% kurgu ürünü, fantezi dünyasından fırlamış masal kahramanlarını gerçek sanan yetişkinler. Tartışmak bile komik..

 
At 5:00 ÖS, Anonymous Adsız said...

Şu olayı internette arayan arkadaşlar; böyle birşeyin olduğunu varsayalım gerçekten, bu asırlardır kendilerini saklayan mükemmel yaratıklar web sitesi açıp kendilerini isteyerek deşifremi edicekler? Ya da bu kadar gizli bir gerçeğin bilgisine sahip olan bir grup insan internet üzerinden yayınmı yapıcak? Bu tip şeylere Amerikalılar inanır arkadaşlar, yapmayın.

 
At 12:24 ÖS, Anonymous Adsız said...

gerçekten bu bilgiler için teşekkürler twilight filminde bile merak ettm artık vampirlik nasıl bir şey?asıl kaynağı nedir..umarım kimsenin başına gelmez..

 
At 4:56 ÖS, Anonymous Adsız said...

Zuhaha siz iyice uçmuşsunuz ya korku filmleri gibi yorumlar yapmayın :) bende inanıyorum ama filmlerdeki kadar değil filmlerde vs.. romanlarda vs.. çok abartıyorlar vampirler insan eme eme insan kalmiyicak dünyada :)

 
At 5:01 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

ama olamaz mı olabilir hastalıkların dna sı değilsmiyor mu arkadasım her sene neden grip asısı qelistiriliyor bu hastalıkta deismis olabilir mi belki de ölümsüzlüqn sırrı da ortaya cıkmıs olamaz mı ben bi de su havva ile ademin oqluna yani oqullarına takıldm ordan da vampir denilen seylern türediqi warsayılıyor -show me how something as vampire!. . .-

 
At 5:43 ÖÖ, Blogger Nessa said...

Aksi kanıtlanmadıkça her şey vardır. Ama bu vampir konusu biraz aklıma yatmıyor.Teknolojiden uzak insan kavimleri bulunuyor. Peki vampirler onlara niye saldırmıyor? Eğer gerçekten varlarsa o yabani insanları çoktan öldürmüşlerdi bence.
Ve ayrıca bu eskiden insanları birbirlerini korkutmak için çıkartılmış bir şey de olabilir.
Onların var olduğuna inanmak isterdim. Ama maalesef bunun aksini söyleyen çok fazla olasılık var...

 
At 9:11 ÖÖ, Blogger nese said...

benmle irtibata geçin diyen arkadaşım neler bulduklarını gerçekten çok merak ediorum hala bi çocuk muyum böle şeylerin war olduğunu düşündüğüm için bilmiorum ama wampirlerin gerçekte war olup olmadıklarını ispatlarıyla örenmek istiorum

 
At 7:15 ÖÖ, Anonymous nessa said...

Ben de çok merak ediyorum bulduklarını...

 
At 6:21 ÖÖ, Anonymous twiLighT... said...

blki sacma blki deil bilmiorum ama bn tuhaf bişeklde inanıorum...belkide inanmak istiorum...aslında olabileceine dair bi sürü kant var ama yinede alısık olmadıımız bişey olduundan bnce bize deişik gelio...insanların genetik mutasyonlara ugrayarak bu hale gelebilecekleri ihtimalide var blki bu gercekten bi hastalıkk eger bu konuyla ilgili elinizdde kaynaklar varsa ltfen bildirin...

 
At 9:24 ÖÖ, Anonymous yasin DEMİR said...

irtibat isteyen arkadaşlara irtibat veriyorum... ysn-_-20@windowslive.com

 
At 6:15 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

wampir diye bişey yoktur.lütfen herkes aklını başına toplasın..gerçek hayata dönün... wampirzm diyenlerede en yakın psikoloğa gitmelerini tawsiye ediyorumm.......

 
At 8:31 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Arkadaşlar bunu neden tartışıyoruz ki...

Eğer böyle bişi olsaydı onlar dururmuydu sanıyorsunuz aramızda dolaşabilirler miydi?

Hade diyelim dolaşıyorlar.
Dünyada insan kalmazdı savaş açacaklarından eminim : )

Hastalık bulaşıcı kan yoluyla bulaşıyor.

insanları dönüştürürlerdi ki eğer olsalardı.

Boşuna kafa yormayın vampirler yok.

 
At 12:17 ÖS, Anonymous Merve said...

Ben VamPirLeRe İnaNıOrm KimSe İnanMaSaDaa...BelKi OnLar ŞİmDi GöRünMüyo Olsa BiLeee MutLaKa OrtaYa ÇıkıCakLarDırr..VamPir HasTalığı (porfiria) MutLaka Bi ŞekilDe OrtaYa ÇıkıcAktır Ben Böle İnaNıOrm Hem Bilim AdaMLarıda Böle Düşünüo AllAH AşqıNa SöLerMisiniz Bilim AdamLarı Birçok Şeyi BulmAdımı Onlar OlMasa TekNooji GeliŞirMiyDii... Onlar SaYesinDe uZaYa ÇıkılMaDımı...Bnce OnLar SaYesinDe BugüNe GelDik ..Bilim AdamLarıNa GüVeniYorum OnLar Bu KOnuyu AyDınLatıCakLar...=)) MeRWe ve AtaNuR.

 
At 5:25 ÖS, Anonymous wampireLLaaaa :D said...

bence wampir esfanesı çok hoŞ.alacakaranlık serisiyle de daha bi popüler oldu oyuncuların bak bak doyma tipleri ve aşk da eklenince millet ya wampir olmanın yada wampirlerLe olmanın hayaline daldı dalmasınada...bu efsane kitaplarda..beyas perdede çekici hoŞ ve özendirici daha dogrusu hayal kurdurucu...illede gerçekte varolucaklarsa yandık ki ne yandık çağırın şahmaran ı...medusa yı...onların ne eksiği vaR =Dgünah diiL mi???:D ama şunu düşünmeden geçemiyorum diyelim wampirler var ve güneşten etkilendikleri için geceleri dışarı çıkıbiliyorlar ben yıllardır güneŞ doğdumu yataga giren pc delisi insanlardanım kapı pencere açık nie girmiyor bu wampirler nerdE buNLaaar?bazı sitelerde özellklerinden söz ediliyor filmdeki gibi soguk ten..soluk benız...valla buarada Blade(bıcagın ikiyüzü)baba wampirlerin babasındaki kavruk ten kimde var çağırın oda gelsiN :D...şu edward da olan düşünce okuma bi çogunun özelliği...onları bekliyorum her gece nie bnm düşünceleride okumazlar ki =( nie gelmezler =D...acaba kan grubu konusunda seçicilermiymiş die düşünmeye başladım =D öte yandan çok acıkıp neden bi gece clubünde herkesi sıradan geçirmediler bugune kadar çözemedım hiçbi sitedede cevap bulamadım :D:D:D acaba aVa giDerken avLandılarda soYlarımı tükendi yokSa biZ türKLer deli gibi sarımsak mı yiyoruz :D keNdiniZe inanın bıraKın wampirleri gerçeksede atmasyonsada napıcanız biri çıksa Evet evet bizim alt komşu wampirmiş deSe ne değişiceK :D aylaR öncesinDe Bush vaRdı ne bi gram karizma nede sivridiŞler...yıLLAr yıllAr öncE HitLer vardı ama gerçekten vrdı bea abi ben kefilim ;) :D...ozamanlar neRdeydı bu özeL vaRlıklaR hangi mezardan çıkamadılar :D siyaset diildi amaCım bırakın böyle şeyler kitabın son sayfasında kalsın kapagı kapatınca kAsmayalım...mısırımızı patlatalım EdwarD'ımızı izleyelim haWamızı buLalım :D bunların hiçbiri için LİSE BİYOLoJİSİNE lüzüm yoK okUl önCeSi eğİtimi deStekLiyoruZ ;););)

 
At 5:35 ÖS, Anonymous wampirellaaaaaa:D said...

şunuda eklemek isterimki şu ismi geçen hastalık tarzı bi hastalıgım vaR daha dogrusu kanSızlıgın bi türü akdeniz anemisi vs den söz etmiyorum...okudugum kadarıyla porfiria kan zehirlenmesymiş...bi çok özelliğim wampirlerin özelliğiyle tutuyor...yaZ sıcagında biLe buz gibi oluyorum biri dokununca bana irkiliyor bu ne bu bubu böle bu havada buz gibisn :D diye şok geçiriyor...acayipte beyaz tenlıyım valla hastanede yanlışlıkla morGa girsem valla öLü sanaR gömeRler alim Allah..sürekli vücudumda morluklar oluşuyor :D ben wampir soyundanmı geliyorummmmm :D

 
At 6:09 ÖS, Anonymous wampirellaaa:D said...

adem'in ogullarindan kabil*'in soyundan geldiklerine inanilir. kabil, diger karde$lerini oldurmu$, ve adem ile havva kutsal topraklardan kovulduktan sonra yerle$tikleri topraklarda ilk kan*'i dokmu$tur. daha sonra yaptiklarindan pi$man olan kabil, tanridan af diler, ama tanri karde$ katilini affetmez, karde$lerini canlandirir, kabil'i de lanetler. karde$leri dirildikten sonra yattiklari topraktan kan gelir, ve tanrinin lanetine gore toprakta yeti$en hic bir $ey onun soyundan gelenleri besleyemeyecektir, kan di$inda.

kabil'in 13 adet oglu olur, ve bu cocuklarin ilk vampirler olduguna inanilir.
bu tarZ inanıŞzda rasTladım okurken kazıklı voYvoda nında wampirlerle dracula yla ilgisi varmış onuda yenı öğrendım :D çok mesudum bilgileniyorum :P

 
At 5:27 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Ne Kazıklı Voyvoda,ne de Elizabeth Bathory gibi psikopatlar vampirdir,kendinize ve birbirinize var mıdır ? yok mudur ? diyerek yanlış soruyu soruyorsunu,asıl soru şu olmalı;Onlar nerede yaşıyorlar ? (Sürekli kesin konuşmaktanda vazgeçin,gerçeği bilemezsiniz.-var'-yok' böylesine konuşmak için yeterince kanıtınız olmalı.)Biraz boyutsal farkları düşünün bence.

 
At 1:03 ÖS, Anonymous Adsız said...

ya diyelim ki vampirler var bunlar insan kanı emerek yaşamlarını sürdürüyolar.... güzümüzde yaşamaları imkansız gelio bana .. onlar b insanı öldürse dünya ayağa kalkar o insanı bulmak için bu ölen insanların ailesi fln da mı yok ... biri kayboldu.!! aa bak ... kaç günden beri ortalarda yok kesin şu vampirlerin işidir.. bırakın beslensin zavallıcıklar diyip işin ipini koyvereceklermi..?

 
At 1:19 ÖS, Anonymous Adsız said...

cok komiksiniz yaaa pes yani hepinize

 
At 6:15 ÖÖ, Blogger bahar said...

arkadaşlar bende size bir tavsiye zamanınızı boşa harcamayın.vampir dye bşey yoktur!!! lütfen mantıklı düşünelim vamprler nsanlara zarar veren br varlıksa neden allah bunu kuranda belirtmesin sonuçta insanlığa zararlı olan şeyleri allh kuranda bir bir vermiş mesala cinler mantıklı olun arkaslar.. lütfen

 
At 10:55 ÖS, Anonymous Adsız said...

arkadaşlar...hepiniz büyüdünüz...deniz kızı sirenomelia hastalığından üretilmişş...wampirler porfiria hastalığından...ßn inanıordmm ama artıq saçma gelior...aslında neden olmasın ...vampirler insanlara zarar verior die yoq edilmişlerdir..

 
At 10:57 ÖS, Anonymous Adsız said...

wampirlerde arsenik zehirlenmesiyle kanları azalıor demişler...arsenik zehirlenmesi doz olarak düşük olsada insanın karaciğerine zarar verir...bu sayede kanları azalmaz kirlenir...

 
At 10:59 ÖS, Anonymous Adsız said...

yapmayın...olmuş olsalardı bizi yaratan Tanrı çaresini werirdi...mantıklı düşünelim...ayrıca sırf karaciğere değil dalağada hasar werir..deri tüberklozuyla birliqte olursa gözlerin kör olmasınada yol açar..

 
At 11:10 ÖS, Anonymous Adsız said...

KALDOR'a Yanıtım:

kain kardeşini öldürdüğünde tanrı onu lanetledi...sn ve snn soyun gün yüzü göremiycek ışığa çıkamıyacaksınıss...yalnızca kül yiyip kan içiceksiniz...ölü gibi yaşıyacak ama ölü olmayacaksınız...dokunduğunuz herşey yoq olacak (kıyamete kadar)...sonra kain (kabil) acı bi çığlık attı ...ağlamaktan gözlerinden kan geliordu...o kanı bi yere doldurup içti...***ßANA ÇOK FAZLA GARİP GELDİ***

 
At 4:26 ÖS, Anonymous Adsız said...

irtibata geçin dediğim arkadaşlar, demek istediğimellerinde kanıtı olan veya göstermek isteyen arkadaşlardı

yani bende vampir yok, bana vampirizmin kanıtını gösterebilecekler yardımcı olsun, kaynagı nedir ne değildir inceleyelim.

tekrar adres veriyorum ysn-_-20@windowslive.com

 
At 5:27 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

ya arkadaşlar vampirler vardı.artık yok nasıl cin şeytan yaratılmışsa bunlarda öyle yaratıldı ve bir dinazor gibi soyları tükendi...onları günümüzde aramak çok saçma ayrıca unutmayınki bu alakacakaranlıktaki gibi şekillere girmiyorlardı..kurt yarasa olmuyorlardı...Dini açıdan ispat edemediysem bilimsel açıdan şunu edebilirimki ; bu canlılar çeşitli mutasyon geçirmiş olabilirler vücutları ışığa karşı hassas kan içme gibi özellikleri olan öldürmekten haz alan kişi olmaları byk ihtimal...satanistleri düşünün bir şey üzerine yaşarlar onun kurallarını yaparlar buda o misal ? YORUMU OLAN ?

 
At 12:20 ÖS, Anonymous iRem said...

Bn tam oLark karar vermŞ değiLm.var oldkları yda yok olşları konusnda..belkide sadece bi hastalktr die dŞünüyorm bazen.Bnm dedmn dedesnde filnda varmş sanırm byle bi hastalk.öğrendiğm kdaryla genlerden geçebilen bşey.bunu öğrndkten snra kndmi incelemeye başladm.bunda arkadşlarımn çok etkisi oldu.bi gün bhçedyken bi arkdşıma fena halde baktm.arkdaşm çığlk atmaya başladı ve ağladı.sylediğine göre göz rengm deişmş acaip bi renk olmş.evet bunu bnde farketmştm ama bu kdar belli olduğunu blmiyordm.sanırm bu hastlığn blirtleri bndede var.giydiğm kyafete göre değişn göz rengi,solk benz,soğk bi ten.. Ve garip bi şeklde soğuk oln her şei seviyorm.yaz mevsminede alerjim var sanırm :S bazn bnde düşnürm acaba bi vampir miym die :D daha snra soydn geln bi hastalk olark dşünmeye başladm. bu yüzdn bu konu üzernde biraz fzla druyorm sanırm..

 
At 4:51 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

bende wampir olmak istiyorum çok matrak :D

 
At 6:17 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

bence al yanaklı vampirler:
yarı insan yarı vampir:hem yemek yiyorhemde kan içiyor

 
At 1:56 ÖS, Blogger Ela95 said...

siz bunlari nerden biliyorsunuz???
ve, gercekten bir vampir görmeden onu incelemeden, ona gercek diye biliyorsunuz???
insan bu hastaligin belirtisine nsl kapilir???

 
At 6:29 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

bakın arkadaşlar bu ve bunun gibi safsatalar insanların beyinlerini meşgul ederek uyuşturmak için kurgulanmış safsatalardır. niçin bizi uyuşturmak istiyorlar derseniz tabiki sömürmek için. yorumumun bu kısmı ise müslümanlar için, yüce ve eksiksiz kitabımız kuranı kerimde rabbimiz bize diyorki hakkında bilginiz olmayan şeylerin peşine takılmayın. ve başka bir ayette ben insanları ve cinleri yalnız bana kulluk etsinler diye yarattım. demiyormu neden sözü en doğru rabbimizin bize bildirdiği ile yetinmeyip amaçları bizi uyuşturmak veya saptırmak olan yahudi ve putperst toplumların safsatalarının peşine düşüyoruz.Aklımız başımıza alallım biraz açıp kuranı kerim okuyalım allahu teala biz bu kuranı herkes anlayabilsin diye apaçık indirdik diyor eğer biz kuran okursak bize kurulmuş tuzakların farkına varır ve bu tuzaklara düşmeyiz.Özetle biz yaşamı okuyalım yaşam ise kurandır ve allahu tealanın kuran daki ilk emri ikra yani oku dur...

 
At 8:37 ÖÖ, Anonymous Keshxx said...

Lise öğretilen biyoloji bilgisi ölümden sonra hücrelerin kendilerini parçalamaya başlıyarak çürümeye terkettiğini , doku ve organların görevini yapmaz hale geldiğini ve kan dolaşımıyla solunumunda durduğunu söylüyor? burdan çıkaracağın çok basit bi mantıkla senin dayandırmaya çalıştığın lise bioloji bilgisi vampirlerin olmadığı tezlerini çürütüyor dediğin düşünceni çürütmene zaten yetiyor"ki bence böyle bi düşünce körü körüne birşeye inanma uğruna düşüncesizce düşünmeden başka bişey deil(düşünce:arabanın boşta gitmesi gibi:))" Şöyle ki; solunumu ve dolaşımı duran bi bünye düşünün,beyinin oksijensizliğe toleransı en fazla 5 dakika.Defin işlemlerinide katarsan en az 10 saatle bi gün arasında bi vakit cesetler ya hastanede ya yakınlarıyla yada defnedilirken insan icinde kalıyor ,buda demekki ,eğer vampirler gerçekse ve bu ölü beden vampire dönüşecekse , ve senin bilim adamının tezini çürüttüğünü sandığın bilgiyle "vücudun başka bi kandan bu molekülleri elde etmesi imkansız" bu vampirlerin beyinden ve tüm vucutları felcli olmalı:) felcli olmasa bile omirlikten baska sinir dayanadğı olmuyan insandan türeme hayvanlar halinde tamemen beyinden otamatik hale geldikten sonra omirliğe bırakılan işlevlerini sağlıyacak halde olurlardı. AL vampir kan iç deyip agzına bi damla damlattıktan sonra cenesini acıp kaparsan içmeye devam edebilirdi. Lise bilgileri iste bunları söylüyor dostum:) Böyle ezik yaratıklarıda illa biyerde görürdük sanırım.kesfedilmemis olmaları die bi sey söz konusu deildi.

Bende yaklasık bir saattir araştırıyorum ve vampirlerin gerçekliği veya gerçek olmayışı hakkında kesin bişey bulamadım ,zaten hayal ürünü birşeyse bunun yokluğunu ispatlamak ölümden beter bir iştir,*Nazar-hayalet- Delinin biri kuyuya bi taş atmış 40 akıllı çıkaramamış* gibi...
Eğer gerçeklerse,buna inanmam için ispatlanması lazım; ispatlanısı bu tarz olmamalı. Yani birşeyin olmadığının ispatları üzerinde eksiklikler arayarak olmadığı söylenen şeyin varlığını ispatlamış sayılmazsın.Böyle düşüncenin nüne geçilmez zaten:S biriside uçan inekler var die iddaa etse nolacak? konuyla lakası yok ama yani saçma bi yaklaşım onu anlatmaya çalıştım:D
Ben vampirlerin hayal ürünü olduğunu düşünüyorum.Avrupada tam çaresi bulunmuyan bir hastalık la bağdaştırılmaya çalışılmı,Osmanlıda teni çerilere Cadı olarak yakıştırılmış ki aynı vampirler gibi oldukları anlatılıyor, Vikipedia da kaynaklı şekilde var*..Macarlarad yapılan katliamdanda sorumlu tutuluyorlar.bence tarihte kilisenin yada osmanlının yada herhangi bi kıyımın üzerine yıkıldığı hayal ürünü yaratıklar.Şimdide sinemanın romanların en ürünü halindeler,aşk filminde yakışıklı güzel çekici,korku filminde vahşi donu ürtkücütü,trans filmlerde tamamen emo:D
sürekli değişen hayal ürünleri işte,geçmişte güçlerin saklamak istedikleri suçları yıktığı canavarlar, şimdiyse sinemada ilgicekici doğrulanmamış ama yalanlanmamışta bi efsane:)
fazla takılmayın:D

 
At 8:08 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

bence varlarsa da öyle fantastik olağanüstü müthiş yaratıklar diiller öyle olmaları zaten her açıdan imkansız.varlrsa da bi kere kesin ölü ve 200 yaşında fln diiller bildiğin insanlar ve ya psikolojileri bozuk vampir realitesine kaptırmışlar kendilerini ve bundan eminler ya da cidden bi hastalıkları var ve nasıl bazı insanlar toprak kağıt yemeye ihtiyaç istek duyuyorlarsa onlar da kan içmeye ihtiyaç ve istek duyuyorlar ayrıca bunu bi tek ben de söylemiyorum dünyadaki nadir vampir araştırmacılarından ve elde ettiği bilgiler milyonlarca dolra satın alınmış bir profesör söylüyo: ROSEMARY ELLEN GUILEY araştırın biraz..

 
At 3:19 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

ya şu 18 yaşından küçüklere internet yasaklansa =)

 
At 3:21 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

internette aramayla ne bulacaksınız gençler? yeni bir nesil yetişiyor: her şeyin internette var olabileceğini sanan nesil. ya da guugıl'da 1 saatlik araştırmayla hayatın sırrını çözeceğini sanan nesil =)

akıl-fikir...

 
At 2:35 ÖS, Anonymous Adsız said...

bunları yazarken ne içiyosunuz...

 
At 12:51 ÖS, Anonymous Adsız said...

ben porfiria hastasıyım 2. dereceden hayvan kanı içmediğim için dudaklarım kuruyor bu nedenlede dişlerim ortaya çıktı derimde morötesi ışığa fazla duyarlı bu yüzden güneşe çıkamıyorum ... bu vampirlik değil sadece bir hastalık bu konuya yaklaşımınız bu tür hastalara iblis demeniz çok yanlış ... !!!

 
At 4:15 ÖÖ, Anonymous gizem said...

Eğer herşey bi hastalıktan ibaretse yazılan onca kitap,makale niyee ?

 
At 6:23 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

aslına bakarsanız mitlerin yalan dolanla dolu olduğu apaçık ortada fakat bunların kökenlerinin ana bir olaydanda geldiği söylenir yani tabi bu düşünce meselesi ama bende vampirlerin gerçek olduğunu düşünüyorum çünkü insan kayıpları ölmüş insanlar açıklanamayan bir çok cinayet vs bunları açıklamaya biliminde yetmediği apaçaık ortada

 
At 6:23 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

aslına bakarsanız mitlerin yalan dolanla dolu olduğu apaçık ortada fakat bunların kökenlerinin ana bir olaydanda geldiği söylenir yani tabi bu düşünce meselesi ama bende vampirlerin gerçek olduğunu düşünüyorum çünkü insan kayıpları ölmüş insanlar açıklanamayan bir çok cinayet vs bunları açıklamaya biliminde yetmediği apaçaık ortada

 
At 6:31 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

keşke gerçek olsa ama biliyorum vampir diye bir sey yok ayrıca hadi diyelim ki var ne malum bizim varlığını istediiğimz o yaratıkların bizi isteyeceği isteselerde bizi deil kıca bir kan fiçısını isterler hem madem kanıt bulcam diye yırtınıyosunuz varlığımızın en büyük ve en güzel kanıtı kur an a bakın varsa orda bi şekidde belirtilmştir ama hiç zannetmiyorum en baştatda sölediğim gibi keşke olsalar ama ...

 
At 12:30 ÖS, Anonymous Adsız said...

vampirler eğer yoksa bile m.ö bile söylenen ve günümüze kadar gelen bir efsane olamaz bu kadar köklü olmasından gerçek oldukları düşünülüyor ayrıca vampirler güneşten etkilendikler ilk kez romanlarda cıkmıstır yani vampirler gündüzde dışarı çıkabilirmiş.günümüzde var yada yok kesin konuşamayız eğer günümüzde yaşıyorlarsada savaş falan çıkmaz çünkü kendi soyları tehlikeye girmiş olurdu. yaşıyorlarsa bile dünyanın kesin kanıta ulaşmaması için herşey yaparlar.

 
At 4:02 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

gerçekten çok güzel yorumlamışsınız ve ben ölene kadar vampirlerin var olduguna ilanıcam neredeler bimiyorum ama onları gerçekten hissediyorum ve bitek vampirkitapları okumayı seviyorum.vebu çevremde yankı yaratsada kimse düşüncemden beni vazgeçiremez <3 vampir <3

 
At 12:38 ÖS, Blogger Duru Çakır said...

Bu vampirlere taktım bu aralar. Vampir olmak istediğimde oldu :) Ama inaniyorum ben...

 
At 2:48 ÖS, Anonymous Adsız said...

vampir sizin filmler de tanıdığınız gibi veya romanlarda okuduğunuz gibi bir şey değil bende sizin gibi bir insanım güneşten etkilenirim ancak sadece tenim yanar dişlerim normal ama gel görki kanayan yara veya kanattığım yaraları emmeden duramıyorum bu kendim olsun çevremdeiler olsun sizin bildiğiniz gibi öyle zihin okuma falanda yok bizim ırkımızın kana ilgi duyması sadece kandaki demir kokusu ve lezzeti taze et kokusu ve rengi bizi çeken o ve sadece insan da değil kurallarımıza göre insan kanı emmek suç ve hayvan kanı(özellikle tavşan ve inek ) ve bunlar içinde avlanmaya gerek duymuyoruz mezbahalardan alıyoruz bu günlük bu kadar sır yeter

 
At 7:53 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Tüm bunlar çok saçma

 
At 11:04 ÖÖ, Anonymous merve said...

beni faceden eklesene vampir :) merve özdemir küüçk çocuklu şey var resim


 
At 10:07 ÖS, Anonymous Adsız said...

Bilmiyorumm...
Ama bana doğru geliyor.Mesela en küçük örnek müge anlı.Onda birsürü cinayet var.Kanlar falan.Hatta bi kızın kanı çekilmiş satılmış denildi ama kanın satıldığına dair bişey yok elimizde.Bide kopmuş eller bacaklar falan bunu doğruluyor.Çünkü boğuşurken bu vamirler o kızları öldürebilir.Bence bu vampirler dağlardaki mağralarda yaşayıp ( ki bu da güneşten korunmalarını sağlıyor ve hızlı ve güçlü olduklarını gösteriyordur ) hayvan kanı içiyorlardır.Ben inanıyorum.Ama böle Twlight gibi öle tam insan gibi olduklarını sanmıyorum.Bizden daha uzun,daha yapılı ve daha beyazlardır bence.Ayrıca facem : https://www.facebook.com/ozlem.gecer.35?fref=ts

 
At 10:08 ÖS, Anonymous Adsız said...

https://www.facebook.com/ozlem.gecer.35?fref=ts

sıcak sohbetler isteyen eklesin...

 
At 10:08 ÖS, Anonymous Adsız said...

https://www.facebook.com/ozlem.gecer.35?fref=ts

hadi ama azan yok mu

 
At 4:57 ÖÖ, Anonymous Çağrı Mete Duran said...

Şunu unutmayın sarımsakta porfira septomlarını azdıracak veya arttıracak hiçbir bulguya ulaşılamadı

 
At 6:42 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

arkadaşlar yine diyorum, Denizli'de bi vampir var haberlere bile bakabilirsiniz :) ysn-_-20@windowslive.com

 
At 6:43 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

arkadaşlar daha öncede dedim yine diyorum, inanmayan arkadaşlar Denizli'de bir vampir var haberlere de çıktı bakabilirsiniz :) ys-_-20@windowslive.com

 
At 8:28 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

ben vampirim o zman bu bilgilere göre göz rengim degişim halde yüzüm beyaz ve tenimde hiç kıl yok arasıra insan kanı içmek isterim ama wampir film'i seyretmedigim halde bötleyim . ve kanı çok severim bazen insan kanı içmek isterim ama bunu beyin olarak yapamam hiç bir parçalanmış et ya da insan eti (parçalanmış) olarak görsem bakarım hiç mide bulantısı veya kötü görmem çocukken birini ısırdım ısırdıgım yer kolu idi ama derisi degil etini parçalamıştım bir yara aldıgımda bir yerim acımaz ama sıkıntıya girerim ve kendi kanımı severim tuzludur tadı

 
At 3:24 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

vanpirler hala hayatta belki onlarla karsilasiyoruz ama farkinda degiliz
onlara inanmadiginiz gibi de inkar edemezsiniz ...

 
At 12:36 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

vampirler herzamnvardı va sadece şimdiyoklar çunku nesiler tükendi

 
At 10:38 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Arkadaslar korkuyorum cunku sanırım o hastalık bende var gunese her cıkısimda dudaklarım, ellerim catlıyor son gunlerde kan tahlili yaptıgimde prf hastaligi cikiyor ve prf arastirdigimda bu hastalık cikti bi bilgihe ulasirsiniz sevinirim korkuyorum ve gunden gune fiziksel degisikliklere ugruyorum

 
At 12:27 ÖS, Anonymous Adsız said...

Vampirler vardir , bunu tarih ogretmenim soylemiwdi . Ve o tarih ogretmenim sirlarla dolu bir adam .Buna emin olun

 
At 3:07 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

ben izlediğim filmlerden dolayı vampir kurt adam vs. gibi doğa üstü yaratıklara ilgi duyuyorum. bunların gerçek olamıcaklarını düşünüyordum ve biliyordum aynı zamanda kendimi kandırarak gerçek olduklarını kanıt bulmaya çalışıyordum. yani kabullenmek istemiyorudum. şu ana kadar bilimsel olarak internetden araştırmamışdım. bunları yazdığınız için çok teşekkürler biraz daha detay verdiğiniz zaman lütfen banada ulaşın teşekkürler

 
At 2:57 ÖS, Anonymous Adsız said...

Aynen canım inanın vampirlere. Zaten bende vampirim. Kan içiyorum , güneşe lanet okuyorum, 500 kolum bacağım düşüyor sonra takıyorum falan... Hatta yaşadığımız yerde vampir köy. Kurt adamlarlada kankayız. (İnanın hic baska işiniz yok ya vampirlere inanın töbe ya)

 
At 3:03 ÖS, Anonymous Can Topal said...

:-D:-D:-D Gençler sağ olun sizin sayenizde gece gece güldüm. Vampirler gercekmiş demek ... Vay be. Oğlum gidin okulunuzu okuyun büyüyünce olursunuz vampir avcısı sonra hepsini halledersiniz :-D:-D:-D

 
At 10:06 ÖÖ, Blogger Unknown said...

''Yukarıdaki iki şık belki tartışmaya ve yoruma açık olabilir ama Dolphin'in en çok açık verdiği nokta işte burası. Vücudumuz, sindirim sistemimize giren her türlü besini genellikle en küçük yapı taşına parçayıp daha sonra bu yapı taşlarından kendi karmaşık moleküllerini yapar. Porfiria hastalarının kanında eksik olan karmaşık molekülün, kan içerek vücuda kazandırılmasına imkan yok çünkü kanda bulunan her molekül midede ve bağırsaklarda sindiriliyor. Zaten dikkat edilirse ortaya atılan iddia, günümüzde porfirianın, hastalara kanda eksik olan maddenin doğrudan "enjekte edilmesiyle" tedavi edildiği bilgisini içerdiği için bir bakıma kendi kendini çürütüyor.''
Öncelikle görüşümü belirtmeliyim ki, ben vampirlerin varlığına inanmıyorum. Ben vampirlerin olmadığını da iddia etmiyorum. Ben sadece vampirlerin varlığının doğru olmasını istiyorum.
Yaptığım onca araştırmalara rağmen, vampirlerin varlığına kesin bir kanıt ya da beni bu işten vazgeçirmemeye yetecek kadar umut da bulamamıtım. Ancak bu yazıdan sonra umutlanmaya başlamıştım. Hele de senin iddialı, kendinden emin konuşmaların... Ne yazık ki umudum, bu maddeye gelince söndü.
Pika hastalığını bilir misin? İstersen kısaca açıklayayım. Pika hastalığı, yiyecek olmayan maddeleri yeme hastalığıdır. ''Ee, ben küçükten para yuttum, pika hastası mıyım?'' Tabi ki hayır! Bunu kronikleştirmen ve iştahla yemen lazım. Gerçekten, mesela pika hastası biri karşında sanki şeker yiyormuş gibi kütür kütür sabun yiyebilir. ''Şimdi bu hastalığın vampirlerle alakası ne?'' Alakası şu, bu hastalar deli mi bunları yiyor? Hayır, onlar vücudundaki eksik maddeleri tamamlamak için, gayriihtiyari bir biçimde, içgüdüsel yapıyorlar. ''Eksik madde''lerden kastım demir, çinko vb. maddeler. Senin sözünü ettiğin ''karmaşık yapıdaki'' maddelerden yani. Peki onlar bunu tedavi amaçlı mı yapıyorlar? Gene hayır. Dedim ya, içgüdüsel olarak. Porfiria hastalarının kan içmesinin nedeni de bu işte.
Üzgünüm ama ''Vampirler var ve ben bunu kanıtlayacağım.'' anlayışıyla yaklaşırsan hiçbir şey elde edemezsin. Benim gibi ''Var mı yok mu bilmiyorum ama var olmasını istiyorum.'' anlayışıyla yaklaşırsan belki de sana ileride ''sen'' diye değil de ''Dr.'' diye hitap ederim, ha? :) Sen mesajı aldın. :)

 
At 10:06 ÖÖ, Blogger Unknown said...

Bu yorum yazar tarafından silindi.

 
At 8:04 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Bemce vampir günlüklerine de bak

 
At 12:35 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Bir gün ıssız bir ormanda bir ağaç devrilse, ancak kimse duymasa, yine de ses çıkarmış olur mu?

 

Yorum Gönder

<< Home